عظیمیه-بالاتر از میدان آزادگان-برج قائم طبقه پنجم واحد 508 عظیمیه-بالاتر از میدان آزادگان-برج قائم طبقه پنجم واحد 508
همراه مدیریت : 09123005619 _ 09125688639   ،   تلفن ثابت : 65534604-021 همراه مدیریت : 09123005619 _ 09125688639 ، تلفن ثابت : 65534604-021
گروه خبري : آخرین اخبار
تاريخ انتشار : 1398/12/07 - 09:26
كد :68

پایه روشنایی معابر

از انواع پایه چراغ و براکت جهت نگهداری چراغ ها در نقاط مختلف بسته به محل آن استفاده میشود  و در طراحی و ساخت تجهیزات شهری تلاش می گردد این تجهیزات علاوه بر رفع تامین روشنایی به زیباسازی مبلمان شهری نیز کمک نماید.

از انواع پایه چراغ و براکت جهت نگهداری چراغ ها در نقاط مختلف بسته به محل آن استفاده میشود  و در طراحی و ساخت تجهیزات شهری تلاش می گردد این تجهیزات علاوه بر رفع تامین روشنایی به زیباسازی مبلمان شهری نیز کمک نماید. براکت پایه نگه دارنده ای است که بر روی دیوار نصب می‌شود تا وزنی را پشتیبانی یا تحمل کند. پایه چراغ های روشنایی ( پایه چراغ ) بنا به کاربرد در محوطه های مختلف اعم از خیابان ها، معابر و پارک ها در ارتفاع های مختلف و بنا به میزان نوردهی چراغی که در آن قرار میگیرد طراحی و تولید می گردد .معیارهای طراحی روشنایی معابر : هدف اصلی از نورپردازی معابر، ایجاد روشنایی کافی در سطح راه است. حداقل مقدار مورد نیاز روشنایی سطح راه، بستگی به نوع آن، سرعت و حجم ترافیک شبانه راه، وضعیت مکان های اطراف راه و کاربری آن و همچنین میزان عبور و مرور عابرین پیاده دارد. برای سنجش میزان روشنایی سطح راه از دو معیار مقدار درخشندگی» و «شدت روشنایی متوسطه استفاده می شود. از آنجا که فرآیند دیدن اجسام در شب توسط رانندگان وسایل نقلیه از اختلاف بین تراکم نور و شیئی و سطح زمينه آن ناشی می شود و رانندگان نیز معمولا اجسام را به صورت اشیایی تیره در مقابل زمینه ای روشن مشاهده می کنند که ناشی از درخشندگی سطح راه و محیط اطراف آن است،

معیارهای طراحی روشنایی معابر

روشنایی معابر و خیابان ها 

همچنین در این راه ها با مسیر ها، بازتاب نور تابیده به نفرات پیاده و دوچرخه سواران، برای رویت آنها اهمیت دارد. میزان این بازتاب به جنس رویه راه یا مسیر بستگی ندارد بلکه به نوع لباس آن ها بستگی دارد. به علاوه در این مسیرها، ایجاد احساس امنیت و آرامش برای افراد پیاده و دوچرخه سواران حائز اهمیت است و آنها نیز در صورتی احساس آرامش می کنند که قادر به تشخیص چهره اشخاصی که از نزدیکی آنها می گذرند، باشند

یکنواختی روشنایی در سطح راه

علاوه بر ایجاد روشنایی کافی در سطح راه که با معیار درخشندگی متوسط با شدت روشنایی متوسطه سنجیده می شود، روشنایی راه باید از یکنواختی قابل قبولی نیز برخوردار باشد. زمانی که تابش مستقیم و شدید نور لامپ در محور دید رانندگان و عابرین قرار گیرد، ایجاد خیرگی می کند، خیرگی از مسائلی است که در طراحی روشنایی، به خصوص روشنایی معابر، باید از وقوع آن پیشگیری کرد زیرا سبب کم شدن دید و ناراحتی عابرین و رانندگان می شود و خطر تصادف را به دنبال خواهد داشت.

معابر شهری و روشنایی شبانه
برای پیشگیری از خیرگی حاصل از چراغ های خیابان ها می توان با افزایش ارتفاع نصب پایه، نور زیاد را از محور
دید رانندگان و عابرین خارج کرد. همچنین می توان با استفاده از چراغ هایی با آستانه افزایش کم، خیرگی را کاهش داد.

تولید پایه چراغ های روشنایی

در این چراغ ها منبع نور به میزان بیشتری در داخل چراغ فرو می رود و دیده نمی شود و حباب چراغ از نوع تخت و همچنین دارای منحنی پخش موسوم به cut-off است.امروزه روشن کردن معابر و اتوبان ها به دلایلی اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. به همین دلیل شرکت های سازنده با استفاده از اطلاعات فنی کامل، به ساخت انواع پایه چراغ روشنایی برای معابر و اتوبان ها پرداختند که هر کدام نسبت به سایز و ابعاد آن قیمت های مختلفی دارند. برای اطلاع از لیست قیمت پایه چراغ روشنایی معابر، می توانید به سایت های فروش آن در اینترنت سری زده و از آخرین قیمت روز این محصولات اطلاعات کسب کنید.

اهمیت روشنایی خیابان ها و معابر عمومی

تامین روشنایی خیابان‌ها و معابر عمومی یکی ازمصارف مهم انرژی برق محسوب می‌شود. با در نظر گرفتن این نکته که مصرف این چراغ‌ها در ساعت‌های اولیه شب آغاز می‌شود، بهینه سازی آن ضمن بهبود کیفی روشنایی معابر، در پائین آوردن قله بار موثر است. ارتفاع نصب چراغ درمعابر شهری و حتی بین شهری اهمیت زیادی دارد.هرچه ارتفاع نصب پایه چراغ بالاتر باشد،خصوصا در بزرگراه ها و آزاد راه ها، راحتی رانندگان و سرنشینان خودروها بیشترتامین می شود.از سوی دیگر طبق قانون عکس مجذور فاصله،رعایت نکته مذکور نیازمند بکارگیری منابع با توان نوری بالاتر و مصرف انرژی بیشتر است.پیشرفت فناوری تا حدودی این مشکل را بر طرف کرده است زیرا امروزه استفاده از چراغ های با لامپ سدیمی۴۰۰ تا ۱۰۰۰ وات معمول شده و جنبه های راحتی استفاده کنندگان و ارتقاء سطح ایمنی در اولویت قرار گرفته است.در تقسیم بندی فعلی بر مبنای توان نوری منابع محدود مناسبی برای ارتفاع نصب پایه چراغ توسط انجمن مهندسین روشنایی آمریکا معرفی شده است که در ادامه مبحث خواهد آمد.

استفاده از لامپ های LED در روشنایی معابر

امروزه یکی از دغدغه های بشر استفاده از انرژی های نو و تجدیدپذیر جهت تولید برق روشنایی فضاها، بویژه بعد از دهه ۱۹۷۰ میلادی که بشر آگاهی بیشتری نسبت به مسائل زیست محیطی پیدا کرد، می باشد. در کشور ایران به دلیل آنکه در مناسبت های ملی، مذهبی، اعیاد و ... و حتی در جهت زیباسازی شهر در شب چراغ های روشنایی تزئینی که با نام آذین بندی خوانده می شود، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به تعداد زیاد این روزها در سال و نورپردازی شهری توجه به کاهش مصرف این گونه چراغ ها اهمیت ویژه ای پیدا می کند. البته باید توجه داشت این کاهش مصرف انرژی نباید بر کیفیت نور و بازدهی آن هیچگونه تاثیری داشته باشد.

پایه روشنایی معابر

فروش پایه روشنایی پارکی

پایه چراغ معابر ( پایه چراغ خیابانی)  از نظر شکل ظاهری با سایر پایه های روشنایی متفاوت بوده و ارتفاع آن با توجه به اینکه برای روشن سازی معابر و بزرگراه ها طراحی شده، بین 3 الی 18 متر می باشد. این پایه ها برای روشن سازی فضاهایی باریک که دارای طول زیاد هستند مناسب است. اما پایه های روشنایی پارکی در ارتفاع های متفاوت و مناسب محل مورد استفاده ، برای روشنایی محیط پارک ها، باغ ها و حیاط منازل استفاده می شود. پایه های روشنایی معابر و پارکی معمولا به گونه ای ساخته می شوند که در برابر تابش آفتاب، بارش های شدید باران و برف و … مقاوم بوده و پوشش رایج پایه ها با توجه به این عوامل و میزان دوام و ماندگاری مورد انتظار شامل گالوانیزه گرم، رنگ اپوکسی و الکترواستاتیک می باشد.

خرید پایه چراغ خیابانی 

(پایه چراغ خیابانی)نسبت به سایر پایه چراغها از نظر شکل ظاهری بسیار متفاوت می باشند. و با توجه به اینکه برای استفاده در معابر شهری و بزرگراهی طراحی شده اند با توجه به اینکه این نوع پایه چراغ خیابانی با هدف روشن سازی معابر و بزرگراه ها طراحی شده اند. ارتفاع آن ها بین 3 الی 19 متر است. جنس و بدنه پایه چراغ در مناطق مختلف با توجه به آب و هوای منطقه و میزان دوام مورد انتظار ازپایه چراغ گوناگون می باشد.